Ocena brak

Dlaczego opakowania staja się coraz ważniejszym elementem strategii marketingowej?

Autor /Bartosz Dodano /11.01.2012

Ponieważ:

  • opakowanie pełni funkcję promocyjną i informacyjno-identyfikacyjną

  • z jednej strony producent chce wyróżnić, promować swój produkt przez szczególne cechy opakowania, z drugiej chce produkować go po najniższych kosztach

  • opakowanie pełni funkcję ochronną towaru przed zniszczeniem, wpływem czynników zewnętrznych

  • opakowanie pozwala na wyróżnienie i identyfikację produktu w ofercie asortymentowej, tworzy specyficzny wizerunek produktu, pełni rolę tzw. cichego sprzedawcy

  • opakowanie ma dużą wartość informacyjną; znajdują się na nim informacje o wartości użytkowej i parametrach technicznych produktu

  • opakowanie odgrywa ważną rolę w usprawnianiu sprzedaży

  • bezpośrednie opakowania, mimo iż zwiększają koszty produktu, zmniejszają jednak pracochłonność wielu czynności niezbędnych w ostatecznej sprzedaży (ważenie, pakowanie itd.). Pozwala to na szerokie zastosowanie samoobsługowych form sprzedaży

  • rozwój opakowań przechodził różne fazy, od fascynacji tworzywami sztucznymi do promocji opakowań ekologicznych. Tendencją ostatnich lat jest dążenie do opakowań oszczędnych (o mniejszej masie i rozmiarach), promowanie opakowań ekologicznych, ulegających rozkładowi, opakowań wielokrotnego użytku itp. Do rosnącego znaczenia jako instrumentu marketingowego przyczyniły się takie okoliczności:

rozwój samoobsługi

wzrost zamożności klienta

możliwość lansowania poprzez opakowania image i nazwy marki

możliwość innowacji

Generalnie istnieje tendencja do zmniejszenia kosztów opkowań przy zachowaniu ich promocyjnej roli.

Funkcje opakowania:

1. ochrona

2. dodatkowe wykorzystanie

3. zwiększenie częstotliwości użycia produktu

4. promocja produktu

- informacja o cechach, składnikach, sposobie użycia

- oferowanie przepisów i rad

- promowanie innych produktów firmy

- wspomaganie wizerunku firmy

Podobne prace

Do góry