Ocena brak
Czynności nauczyciela oraz uczniów związane z dyskusją jako metodą kształcenia
Dyskusja: polega na wymianie zdań między uczniami lub między uczniami a nauczycielem.
Ma trzy główne cele:
-
Poszerzyć wiedzę uczestników na określony temat
-
Pobudzić zainteresowanie wybraną dziedziną
-
Nauczyć publicznego debatowania
Cele te wymagają odpowiedniego przygotowania:
-
Uczniowie muszą uporządkować i zrozumieć ową dyskutowaną wiedzę
-
Nauczyciel musi odpowiednio redagować pytania
-
Nauczyciel musi wzorowo prowadzić dyskusję i systematycznie wdrażać zasady
-
Jeżeli grupa jest wystarczająco zaawansowana, można powierzyć prowadzenie dyskusji wybranym uczniom
Liczba chętnych do dyskusji wzrośnie gdy:
-
Krzesła ustawimy w kole, wszyscy będą się widzieć
-
Wyznaczymy dość czasu na przemyślenie wypowiedzi
-
Dyskusję zaczniemy w małych grupach a potem przeniesiemy na forum klasy
Udział w dyskusji jest uwarunkowany:
-
Osobowością
-
Wiedzą
-
Rolą ucznia w grupie.