Ocena brak

Czynniki wpływające na organizację handlu zagranicznego

Autor /Agaddison Dodano /09.04.2011

 

Duża liczba czynników wpływających na organizacje handlu zagranicznego powoduje, że w praktyce trudno byłoby znaleźć dwa przedsiębiorstwa o identycznym jego ukształtowaniu. Najogólniej czynniki te możemy podzielić na:

 

Czynniki wewnętrzne do których należą:

 

Czynniki zewnętrzne do których należą:

  • Zagraniczne otoczenie przedsiębiorstwa

  • Polityka handlowa krajów

  • Bariery taryfowe i pozataryfowe

  • Obciążenie formalnościami związanymi z zawarciem transakcji

  • Zastąpienie eksportu sprzedażą

  • Sprawność funkcjonowania systemu prawno-administracyjnego

  • System bankowy

  • Pozycja jaką przedsiębiorstwo zajmuje na rynkach zagranicznych

  • Intensywność konkurencji

  • Rodzaj klientów

  • Zróżnicowanie krajów lub regionów eksportu

Podobne prace

Do góry