Ocena brak
Co to jest marketing mix?
Marketing mix – elementy marketingowe, składniki marketingu mix. Instrumenty oddziaływania na rynek wykorzystywane przez przedsiębiorstwo w celu osiągnięcia celów marketingowych. Najczęściej działania te dotyczą czterech elementów:
- produkty - ceny- dystrybucji- promocji
dodatkowo:- personel- fizyczne otoczenie- sposoby postępowania, procedury- satysfakcja
Wachlarz działań faktycznie podejmowanych przez przedsiębiorstwo zależy od wielkości i środków, jakimi przedsiębiorstwo dysponuje, rodzaju produktu, rodzaju rynku oraz stanu konkurencji na rynku.
Elementy marketingu. Przykłady działań przedsiębiorstwa na rynku:
1) PRODUKT
- opracowanie produktu; analiza wartości; program produkcji; marka, znak handlowy;
- opakowanie; usługi; gwarancja;
2) USTALANIE CENY
- opusty; dyskryminacja cenowa; udział procentowy produktu w obrotach
Ustalenie wysokiej ceny na nowy produkt celem osiągnięcia maksymalnego zysku.
3) DYSTRYBUCJA PRODUKTU
- kanał dystrybucji; transport, fizyczna dystrybucja; liczba sklepów
4) PROMOCJA
- reklama; sprzedaż osobista, promocja sprzedaży; public relations – propaganda marketingowa; serwis posprzedażny.