Ocena brak

Certyfikacja

Autor /WawrzyniecxD Dodano /04.01.2012

Certyfikacja- konieczność posiadania certyfikatu określonego zawodu aby dostać lepszą pozycję. Zauważono, że w wielu przypadkach kwalifikacje w postaci certyfikatu nie są konieczne, ale wymagane do objęcia wyższego stanowiska. Dzisiejsze przedsiębiorstwo jest formą fabryki i różni się od monofaktury tym, że środkiem produkcji jest maszyna. Do obsługi maszyny potrzebna była osoba, która wykonuje pracę samodzielnie i lepiej jak posiadała niższe kwalifikacje.

W końcu XIXw pojawił się w USA inż. F. Taylor, który zaproponował nowy typ organizacji pracy, która zwiększyłaby zysk przedsiębiorstw i zatrudnienie robotników to tzw. teoria naukowego zarządzania i polegała ona na tym, że stworzono specjalny harmonogram pracy tak, aby pracę wykonywa jak najszybciej. Metoda ta spowodowała zwiększenie wydajności.

Podobne prace

Do góry