Ocena brak

CELE POLITYKI PERSONALNEJ

Autor /Diana Dodano /20.04.2011

 

  1. Związane z restrukturyzacjąrestrukturyzacja to zmiana w sferze zatrudnienia (informatycy, wizarzyści); rynek klienta zmusza nas do zmian. Cele te dotyczą:

  • zmiany „rynku producenta na rynku klienta”: oznacza to, że nie wystarczy tylko umieć produkować, ale i rozpoznać upodobania i gusty klientów, poznać ceny konkurentów. Najpierw badamy rynek, równolegle wzmacniamy sferę poprodukcyjną w takim obszarze jak promocja, reklama, sprzedaż, serwis

  • zmiany „rynku pracownika na rynku pracodawcy”: sprowadza się do staranniejszego dobrania kadr; cała procedura związana z dokumentacją, ankiety

  • ekonomiczny przymus bycia efektywnym: oznacza dla firm przede wszystkim konieczność dysponowania niezbędnymi systemami diagnozy kondycji finansowej i wczesnego ostrzegania. Musimy rzeczywistość badać, prognozować i planować. Musimy rozważnie dobierać partnerów, kontrahentów i zawierać umowy, dysponować ekspertami z zakresu finansów i podatków, trzeba wykształcić rachunkowość zarządzą.

  1. Związane z profesjonalizacją działań – jej powodzenie uzależnione jest od przeprowadzenia szeregu różnych działań, jak np. określenie wymogów kompetencyjnych poszczególnych stanowisk na miarę współczesnych potrzeb. Trzeba przeprowadzić diagnozę stanu aktualnego, opracować, uzgodnić i realizować programy działań w zakresie doboru ludzi do stanowisk, wymiany, zwolnień, rozwoju zawodowego, motywacji, komunikacji i systemu oceny. Wraz ze wzrostem profesjonalizacji należy uwzględnić zwiększone oczekiwania pracowników organizacji.

  2. Związane ze wzrostem konkurencyjności – dotyczy to konkurencji wobec osób, które są już u nas zatrudnione, ale konkurencja może ich przechwycić. Ta konkurencja powoduje, że firma w obszarze polityki personalnej musi:

  • zapewnić sobie lojalnych pracowników

  • zapewnić sobie wiedzę o konkurentach

  • i wiedzę o szykujących się zmianach

Podobne prace

Do góry