Ocena brak

Cele aliansów strategicznych

Autor /Lauren Dodano /20.04.2011

 

Cele aliansów strategicznych mogą być różne. Przystępując do kalkulacji opłacalności projektu nie można zapominać, że podstawowym celem porozumień pomiędzy firmami jest osiągnięcie zysku z zainwestowanego kapitału.

Cele aliansów –według kolejności ważności celu1:

  1. rozwój wspólnego produktu

  2. produkcja

  3. rozwój i produkcja

  4. marketing

  5. rozwój, produkcja, marketing

 

Przedsiębiorstwa na rynku Unii Europejskiej zawierają alianse strategiczne w działalności marketingowej realizując strategię rozwoju produktu i asortymentu, stworzenia produktów komplementarnych czy też strategię rozwoju rynku2. Alianse strategiczne są jedną z form internacjonalizacji przedsiębiorstw. Dzięki aliansom możliwa jest też organizacja sieci dystrybucji, w szczególności powiązań logistycznych. Przedsiębiorstwa podejmują współpracę w zakresie działań promocyjnych.

 

Podobne prace

Do góry