Ocena brak

Biznes plan Hutrowni napojów Neo

Autor /skmonia Dodano /02.01.2005

Historia firmy:

Firma została założona w 1992 r. w miejscowości Lasek mieszczącej się niedaleko Olsztyna , przy ulicy: Wesołej102, w której pracowało ok. 20 ludzi.
Założycielami są: Waldemar Kowalski i Jarosław Nowak.
W małej rozlewni nie potrzebowano więcej osób.
Jednak sytuacja gospodarcza ?idąca na przód? zmusiła właścicieli hurtowni do zatrudnienia większej ilości pracowników przy rozlewni.
Ze względu na trudności w transporcie naszego asortymentu oraz zbyt małą powierzchnię musieliśmy ?przenieść? naszą siedzibę do Olsztyna i tak od 1994 r. działamy w Olsztynie przy ulicy: Gwiezdnej 50.
Nasza firma z roku na rok uzyskuje lepsze wyniki pod względem jakości naszych produktów, a co za tym idzie coraz większych zysków.
Obecnie firma rozwinęła się i zatrudnia ponad 1000 pracowników, odpowiedzialnych za swoje stanowiska.
Być może 1000 zatrudnionych ludzi jak na hurtownię to mało, jednak ulepszone technologie oraz zakup nowych urządzeń nie pozwala nam na zatrudnienie większej ilości osób.
Na czele firmy stoi prezes Waldemar Kowalski oraz jego zastępca pełniący także funkcję głównego księgowego ? Jarosław Nowak.
Hurtownia zatrudnia dwie sekretarki, które pomagają w realizacji przedsięwzięć, jakie stawiane są przed naszą hurtownią.
W 2005 r. firma otrzymała wyróżnienie w konkursie na najlepsze wody smakowe i napoje alkoholowe.
W roku 2006 zajęła II miejsce w konkursie na najciekawszą etykietę. Również w 2006 r. firma otrzymała I nagrodę pod względem jakości i czystości wód.
Z każdym rokiem przybywa nowych nabywców, tak więc w 2007 r. postanowiliśmy rozbudować halę hurtowni oraz zatrudnić nowy personel.
Od kilku lat posiadamy więcej samochodów dostawczych oraz dojeżdżamy do naszych odbiorców w całej Polsce.
Kolejnym krokiem do rozwoju firmy będzie dostarczenie naszego towaru na rynek zagraniczny.
Obecnie powstaje nowa hala w Niemczech, gdzie za dwa lata skończy się etap budowy, a rozpocznie swoją działalność nowa hurtownia, która da zatrudnienie ludziom mieszkającym w Niemczech, którzy z pochodzenia są Polakami i mają trudność w zatrudnieniu się w obcym kraju.
Właściciele hurtowni postanowili otworzyć ją, ponieważ jak to zazwyczaj we wsiach bywa, dostęp do wody był ograniczony.
Mała ilość sklepów dostarczających różnych rodzajów wód jest ograniczona.
Ludzie potrzebują urozmaicenia, dlatego też hurtownia powstała w miejscu, gdzie zapotrzebowanie było dość duże, dające możliwość rozwoju firmy.

OPIS PRZEDSIĘWZIĘCIA

Cel:

Głównym celem naszej hurtowni jest usatysfakcjonowanie wszystkich dotychczasowych nabywców oraz pozyskanie nowych.
Woda jest składnikiem naturalnym, w każdym dniu ludzie potrzebują wody, by żyć dlatego też nasza działalność specjalizuje się w dostarczaniu wody do naszych nabywców.
Aby usatysfakcjonować większość potencjalnych nabywców, nasza hurtownia poszerzyła swoją działalność i do naturalnej wody mineralnej dodaliśmy nowy, ciekawszy asortyment, smak, dzięki któremu mamy zamiar ?wejść? na szerszy rynek.

Rynek docelowy:

Naszymi klientami są:
- sklepy spożywcze
- sieć sklepów dyskontowych
- klienci indywidualni prowadzący działalność gospodarczą
- większe firmy
- drobni przedsiębiorcy
- sklepy całodobowe
- sklepy monopolowe
- mini markety
- super markety

Naszymi stałymi nabywcami, którzy mają duże zapotrzebowania na asortyment hurtowni są super markety.
To właśnie dzięki nim nasza hurtownia uzyskuje duże przychody.
Dostarczamy nasze produkty do ok. 100 super marketów w całej Polsce, jednak mamy nadzieję na poszerzenie naszej działalności i uzyskanie poparcia w pozostałych sklepach.
Atutem naszej hurtowni jest to, że posiadamy dobrze wyposażone samochody dostawcze więc z transportem nie mamy większego problemu.

Podczas gdy nabywcy potrzebują więcej niż 100 litrów jednego z naszych produktów, właściciele tych sklepów, dostają różne zniżki na kolejny zakup naszego towaru.
Jest to opłacalne dla obu stron, ponieważ Hurtownia zyskuje stałego nabywcę, a nabywca satysfakcję z dobrego zakupu.
Dodatkowo na każdą porę roku przygotowana jest nowa etykieta, bądź kształt butelki naszego produktu.
Gratis?y, dodatki, to elementy , które podnoszą chęć kupienia naszego produktu.
Każdy zadowolony klient poleca naszą hurtownię kolejnym odbiorcom, dzięki temu w szybki i łatwy sposób hurtownia powiększa swój udział w rynku.
Rynek dla naszych wyrobów stale się powiększa.

Podobne prace

Do góry