Ocena brak

Analiza otoczenia zewnętrznego (Analiza możliwości i zagrożeń)

Autor /kingakowalska Dodano /03.02.2012

Menedżer zarządzający biznesem musi znać elementy otoczenia niezbędne dla określenia położenia biznesu i wnioskowania czy biznes osiągnie zamierzone cele. Na przykład, producent sprzętu oświetleniowego dla telewizji powinien obserwować tempo wzrostu liczby studiów telewizyjnych, ich kondycję finansową, aktualnych i nowych konkurentów, rozwój technologii, zmiany w regulacjach prawnych, które mogłyby wpłynąć na projektowanie sprzętu, marketing oraz kanały dystrybucji sprzętu oświetleniowego.

Podsumowując, przedsiębiorstwo pow inno obserwować kluczowe siły makrootoczenia (demograficzne/ekonomiczne, tec hnologiczne, polityczno-prawne, społeczno-kulturowe), a także ważnych aktorów rnikmotoczenia (klientów, konkurentów, kanały dystrybucji, dostawców), mogących mieć wpływ na zdolność do osiągania zysku na danym rynku. Jednostka biznesu powinna stworzyć system wywiadu marketingowego, śledzącego trendy i wszelkie ważne wydarzenia. Następnie, dla każdego trendu lub wydarzenia, specjalista od marketingu powinien określić wynikające z nich możliwości i zagrożenia.

Podobne prace

Do góry