Ocena brak

Alianse komplementarne.

Autor /Amber Dodano /20.04.2011

Łączą przedsiębiorstwa, które biora udział w realizacji projektu wnosząc aktywa i kompetencje. Najczęściej jedno przedsiebiorstwo rozwija produkt, a drugie zajmuje się jego sprzedażą we własnej sieci handlowej. Alianse tego rodzaju najczęściej są nawiązywane tylko przez dwa przedsiębiorstwa, podczas gdy alianse wspólnej integracji i pseudo-koncentracji na ogół łączą więcej niż dwóch partnerów. Alianse komplementarne łączą często przedsiebiorstwa japońskie z amerykańskimi lub eurpejskimi. Alianse te obejmują najczęściej działalność handlową, rzadziej produkcujną . Przykładem tego rodzaju alinasu jest grupa Ford, która sprzedaje w Stanach Zjednoczonych modele rozwijane przez Mazdę, General Motors sprzedaje modele grup Suzuki i Toyota . We Francji grupa Renault sprzedaje w swojej sieci i pod swoją marką samochód „ Espace” o karoserii plastycznej, rozwijany o montowany przez Matra –Automobile.

Podobne prace

Do góry